News Flash:

Cum scapi de frica de zbor

20 Octombrie 2013
1331 Vizualizari | 0 Comentarii

Iti place sa calatoresti, dar frica de avion te incremeneste, pur si simplu, de fiecare data? Exista solutii.

Frica de avion este o reactie reflexa, dar pe care, cu putina rabdare, o poti controla. Expertii spun ca exista o multime de oameni care scapa de teama si ajung sa calatoreasca cat se poate de confortabil. Tot ce trebuie sa faci este sa iti controlezi gandurile negative si sa-ti gasesti un ritual care te va ajuta sa zbori linistita pana la destinatie.

Nu te destainui

Incearca sa iti tii in frau tentatia de a imparasi cu persoanele de langa tine detalii despre anxietatea ta. Vei fi prinsa in mijlocul unei discutii care nu va face decat sa iti dea detalii si despre experientele neplacute ale altor persoane, iar frica ta va deveni mai accentuata ca oricand. Daca este deschis acest subiect de catre altcineva, incearca sa il schimbi - in acest fel nu te vei incarca si cu grijile celor din jur.

Gaseste locul potrivit

Daca te deranjeaza spatiul destul de restrans pe care il ai la dispozitie, rezerva-ti un loc la iesirea de urgenta a avionului - acolo vei acea ceva mai mult loc. Imediat ce te-ai asezat pe scaun, porneste aerul conditionat de deasupra si lasa-l pornit. Studiile au demonstrat ca aerul rece directionat catre fata calmeaza considerabil persoanele care sufera de claustrofobie. Iti este teama de turbulente? Rezerva-ti locul pe axa avionului, deasupra aripilor, unde miscarea este mai putin sesizabila.

Distrage-ti atentia

Fii pregatita pentru ganduri, pur si simplu, irationale, pentru ca nu ai cum sa le eviti. Cand te urci in avion, pune-ti la inchieietura mainii un elastic de par. Cand incepi sa te gandesti la o catastrofa, trage de elastic - iti intrerupe sirul gandurilor negative si te aduce la realitate. Apoi, lupta cu aceste ganduri irationale. De exemplu, vizualizeaza-te ajunsa cu bine la destinatie sau citeste un biletel pe care ti l-ai lasat in prealabil in buzunar si pe care ai scris "Respira. Totul va fi bine." Poate parea exagerat, dar chiar functioneaza.

Trage aer in piept

Te ajuta sa stii ce se intampla cu tine din punct de vedere fizic atunci cand te panichezi - in acest fel iti vei aminti ca este normal sa treci prin aceste stari. Se poate ca inima sa o ia la trap, iar respiratia sa ti se precipite. Daca ti se intampla asa, tine-ti respiratia, numara pana la trei, apoi expira usor numarand iar pana la trei. Acel ritm alert al respiratiei (si superficial) iti incarca sangele de dioxid de carbon si te ameteste. Controlul respiratiei iti va da senzatia de control asupra corpului si va diminua nivelul de adrenalina, responsabila cu accentuarea panicii.

Intervine superstitia

Multe peroane care se tem de zbor ajung sa aiba o multime de superstitii: Jennifer Aniston intra totdeauna in avion cu dreptul; Megan Fox asculta Britney Spears. (De ce? "Pentru ca nu este destinul meu sa mor ascultand un album semnat Britney Spears."). Expertii spun ca o amuleta norocoasa nu va diminua turbulentele, dar poate reduce cu adevarat anxietatea. Psihologii spun ca majoritatea oamenilor aflati in pericol isi creeaza ritualuri superstitioase. Este un fel de a lupta cu incertitudinea. Atunci cand iti inventezi un ritual sau un obicei, practic... ordonezi lucrurile. Desigur, trebuie sa tii cont si de faptul ca atunci cand ritualul nu se desfasoara conform planului, este posibil sa devii si mai agitata.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

calatoresti reactie reflexa distrage-ti atentia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Fun.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1627 (s) | 25 queries | Mysql time :0.034960 (s)